46th Annual Three Kings Day Parade and Celebration

11:00am – 12:00pm | El Barrio
1:00 – 2:00pm | Live Performance at El Museo
FREE ADMISSION

El Museo del Barrio is delighted to present the 46th Annual Three Kings Day Parade and Celebration entitled Entre Familia: Mental Health & Wellness in our Communities. Returning once again to the streets of El Barrio (East Harlem), the upcoming in-person celebration gives space and focus on the importance of mental health and wellness, in light of national political and health occurrences these past few years. Join us on this joyous day in celebration of life and culture, featuring camels (live), colorful puppets, parrandas, music and dancing! El Museo del Barrio se complace en presentar el 46º Desfile y Celebración Anual del Día de los Reyes Magos titulado Entre Familia: Salud Mental y Bienestar en Nuestras Comunidades. Volviendo una vez más a las calles de El Barrio (East Harlem), la próxima celebración en persona da espacio y enfoque a la importancia de la salud y el bienestar mental, a raíz de los acontecimientos políticos y crisis de salud nacional de estos últimos años. ¡Únase a nosotros en este alegre día en celebración de la vida y la cultura, con camellos (en vivo), títeres coloridos, parrandas, música y baile!

Additional details regarding Parade and Celebration coming soon!

LEARN MORE ABOUT THREE KINGS DAY | APRENDE MÁS SOBRE LOS TRES REYES

Learn about the Taino and Caribbean influences embedded through the traditions of this celebration. Explore the way in which El Barrio’s community has shaped the celebration of this holiday in New York City. Visitors will delve into the stories, music and visual art of the holiday and explore the origin of our fantastic 14-foot puppets and stop motion animation which tells the story of the holiday’s tradition in El Barrio. Aprenda sobre las influencias taínas y caribeñas arraigadas a través de las tradiciones de esta celebración. Explore la forma en que la comunidad de El Barrio ha dado forma a la celebración de esta festividad en la ciudad de Nueva York. Los visitantes profundizarán en las historias, la música y el arte visual de la festividad y explorarán el origen de nuestras fantásticas marionetas de 14 pies y la animación stop motion que cuenta la historia de la tradición de la festividad en El Barrio.

LEARN MORE | APRENDE MÁS >

January 6, 2023