COQUÍ CLUB: Mi Comunidad and Me

Wednesday, June 5, 2019 @ 9:30 am - 12:00 pm EDT

Learn, play, explore, and grow during El Museo’s monthly bilingual program for our tiniest visitors. Join us on the firstSaturday and Wednesday of every month as we embark on an adventure to discover new ways of interacting with art and each other. With time for play, storytelling, museum walk and art making, Coquí Club provides a fun and active way to explore El Museo and enjoy creative themes together. Program length : 60 minutes (2 sessions)

This month our tiny visitors will explore how art can unite a community. Together we will read Innosanto Nagara’s Counting on Community and learn to recognize the value of their community and the agency they possess to make change. Afterwards, we will look at pieces from our Permanent Collection that strongly reflect the power of community and together we will create our community poster.

Recommended for children ages 1-4 and their caregivers. No reservations required, first come first served. Dress for a mess!

Reservation required, but space is limited.

This program is not intended for school groups. To view offerings for preschool school groups, click here

Aprende, juega, explora y crece en El Museo con el programa bilingüe para nuestros visitantes más pequeños. Acompáñanos el primer sábado y miércoles de cada mes y embarca en la aventura de descubrir nuevas formas de interactuar con el arte y con los demás. Con tiempo para jugar, contar cuentos, explorar las galerías y hacer arte, Coquí Club provee una forma activa y divertida de explorar El Museo juntos y disfrutar de temas creativos. Duración del programa: 60 minutos (2 sesiones)

Este mes nuestros visitantes más pequeños explorarán cómo el arte puede unir a una comunidad. Juntos, leeremos Innosanto Nagara’s Counting on Community, donde aprenderemos a reconocer el valor de su comunidad y la agencia que ellos poseen para hacer el cambio. Luego, visitaremos piezas de nuestra Colección Permanente que reflejan fuertemente el poder de la comunidad y juntos crearemos nuestro propio póster comunitario.

Recomendado para niños y niñas de 1-4 años y sus acompañantes. ¡Vístete para ensuciarte!

No se requiere reserva pero la capacidad es limitada.

Tengan en cuenta que este programa no es para grupos. Para conocer nuestros programas para clases de preescolar por favor visite nuestra página web, haga clic aquí

Wednesday, June 5, 2019