In celebration of El Museo del Barrio’s 50th anniversary, we have partnered with Nuevayorkinos, a digital visual archive dedicated to New York City’s Latinx population. The collaboration aims to highlight the long-standing presence and cultural contributions of Latinx communities in our home of El Barrio (East Harlem). In the summer of 2019, we co-hosted a number of pop-up installations at El Museo and issued an open call, asking visitors to submit images and videos of Latinx life in El Barrio from 1969 to 2005.

We are delighted to present “#MIBARRIO: Memories of Home,” a family album that celebrates our personal and shared histories in this neighborhood. This installation reminds us of the importance of heritage and the many ways that Latinx people have enriched the cultural fabric of New York City. In the midst of our barrios and communities facing socio-economic changes and displacement, this collaboration is an important reminder of our roles as advocates and guardians of our culture. We exist and our histories matter.

Pa’lante!

—-

Para celebrar el 50 Aniversario del Museo del Barrio, nos hemos asociado con Nuevayorkinos, un archivo visual digital dedicado a la población Latinx de la ciudad de Nueva York. La colaboración tiene como objetivo destacar la presencia y las contribuciones culturales de las comunidades Latinx desde hace numerosas décadas en nuestro hogar El Barrio (East Harlem). En el verano 2019, organizamos varias instalaciones en El Museo y lanzamos una convocatoria abierta, pidiendo a los visitantes que enviaran fotos y videos de la vida latina en El Barrio desde 1969 hasta 2005.

Estamos encantados de presentar “#MIBARRIO: Memories of Home,” un álbum familiar que celebra nuestras historias personales y compartidas en este vecindario. Esta instalación nos recuerda la importancia del patrimonio y las muchas formas en que las personas Latinx han enriquecido el tejido cultural de la ciudad de Nueva York. En medio de nuestros barrios y comunidades que enfrentan cambios y desplazamientos socioeconómicos, esta colaboración es un importante recordatorio del rol que tenemos como defensores y guardianes de nuestra cultura. Existimos y nuestras historias importan.

Pa’lante!