SUPER SÁBADO: A, B, Cuentos

April 18, 2015 @ 12:00 pm - 5:00 pm

Celebrate the magical world of libros! Experience stories as they come to life through art, storytelling, and workshops, and pick up your next literary adventure at our book fair.
¡Celebra el mundo mágico de los libros! Los cuentos cobran vida a través de arte, cuentos, y talleres. Aprovecha de recoger tu próxima aventura literaria en nuestra propia feria del libro.

Exhibitions / Exhibiciones
UNDER THE MEXICAN SKY: Gabriel Figueroa—Art and Film
11:00am – 6:00pm, Las Galerías
Explore our exhibition highlighting the works of Mexican cinematographer Gabriel Figueroa (1907–1997), featuring film clips, stills, and paintings.
Explora nuestra exhibición destacando la obra del cinefotógrafo Mexicano Gabriel Figueroa (1907-1997). La instalación incluye clips, fotogramas y pinturas.

Exhibitions / Exhibiciones
STUDIOCOLLECTIVE @EL MUSEO
11:00am – 6:00pm, El Café
Check out El Museo’s Youth Council curated exhibition showcasing the work of artists from the Abrons Art Center’s StudioCollective program.
¡Más arte! Pasa por El Café y aprecia una exhibición, organizada por nuestro Youth Council, destacando artistas en el programa StudioCollective del Abrons Art Center.

Book Fair / Feria de Libros
EL MUSEO BOOK FAIR
12:00pm – 4:00pm, Lobby
Libros! Pick up your next adventure at our book fair, and celebrate the joys of reading with local bookstores, libraries, and organizations from around the city.
¡Libros! Recoge tu próxima aventura en nuestra feria de libros y celebra los placeres de leer con librerías, bibliotecas y organizaciones de alrededor de la ciudad.

Family Resources / Recursos para las Familias
ARTEXPLORERS FAMILY CORNER
12:00pm – 3:00pm, Lobby
Familias, stop by and pick up an activity card and explore objects related to our current exhibition.
Familias, pasen a buscar tarjetas educativas y exploren objetos relacionados con la exhibición.

Guided Visit / Visita Guiada
FAMILY TOURS
1:30pm and 2:30pm, Lobby
Join us for a 30 min. interactive guided visit of our exhibition. Pick up an activity card to continue exploring Las Galerías after the tour. Space is limited.
Acompáñanos durante una visita guiada interactiva (30 min) de nuestra exhibición. Recoge una tarjeta educativa para seguir explorando la exhibición después del tour. Espacio limitado.

Art-Making Workshop / Taller de arte
MANOS A LA OBRA
12:00pm – 4:00pm, El Taller
Calling all authors and illustrators! Create your own book and design a cover using stamps.
¡Atención autores e ilustradores! Creen su propio libro y diseñen su cubierta utilizando sellos.

COLORIN COLORADO…with Manuela Gonzalez
12:00pm, El Café
Celebrate reading with Waiting for the Biblioburro, the true story of a traveling library.
Disfruta leyendo Waiting for the Biblioburro, la historia real de una biblioteca ambulante.

COLORÍN COLORADO…with La Casa Azul Book Store
1:00pm, El Café
Música meets storytelling! Dance along to stories and music with artist Sonia de los Santos. Presented in partnership with La Casa Azul Bookstore.
¡Música y cuentos a la vez! Baila al son de los cuentos y la música de la artista Sonia de los Santos. Presentado en asociación con La Casa Azul Bookstore.

COLORÍN COLORADO…with Tammy Hall
2:00pm, El Café
Storytelling continues! Join Tammy Hall, as she shares the Native American tale, How Coyote Returned the Waters from the Frog People, a story about how the lakes and rivers were formed. In partnership with the Sugar Hill Children’s Museum of Art & Storytelling.
Lectura de cuentos continua! Únete a Tammy Hall, mientras comparte con nosotros el cuento indígena, How Coyote Returned the Waters from the Frog People, una historia sobre como los lagos y ríos fueron formados. Presentado en asociación con el Sugar Hill Children’s Museum of Art & Storytelling.

COLORÍN COLORADO…with Organic Magnetics
3:00pm, El Café
Join us on an interactive journey with Juan Rodriguez, New York City’s first immigrant, and discover the history of 17th century New York City.
Únete a nosotros en un viaje interactivo con el primer inmigrante de Nueva York, Juan Rodriguez, y descubre la historia de Nueva York durante el siglo diecisiete.

LA TIENDA
11:00am – 6:00pm, La Tienda
Stop by La Tienda and check out our special selection of discounted libros for all ages, and cool Gabriel Figueroa-inspired items.
Pasa por nuestra tienda y aprecia nuestra selección especial de libros para todas las edades, y mercancía inspirada en Gabriel Figueroa.

Illustration by Corey Cavagnolo

April 18, 2015