MUSEUM MILE FESTIVAL 2015

June 9, 2015 @ 6:00 pm - 9:00 pm

Stop by El Museo during this years Museum Mile Festival for a performance by Calpulli Mexican Dance Company, music by DJ Mosco spinning funk inspired  by old school break beats and Mexican nostalgia, and art-making for the entire family!

ABOUT CALPULLI MEXICAN DANCE COMPANY
Calpulli celebrates the rich dance traditions of Mexico’s diverse cultural history interpreted through its unique artistic vision. The fresh, vital repertoire honors Mexico’s past and the Mexican-American cultural expression in the United States.

ABOUT DJ MOSCO
Originally from Mexico City, at a very young age Mosco was fascinated by the ability of the DJs to bring everyone to the dance-floor playing Salsa and Cumbia on big “sonidos” (powerful sound systems). In the 90s he discovered electronic dance music at “raves” and eventually Mosco got his DJ equipment, taught himself to beat-match while living on a boat in San Francisco CA and 20 years later Mosco still collects vinyl records from all over the world. His DJ-sets are as eclectic as New York City so get ready to boogie to latin beats, funk, soul, house, disco and more!

PARTICIPATING MUSEUMS: The Africa Center; the Museum of the City of New York; The Jewish Museum, Cooper-Hewitt, National Design Museum, Smithsonian Institution; National Academy Museum and School of Fine Arts; The Solomon R. Guggenheim Museum; Neue Galerie New York; and The Metropolitan Museum of Art.

For more information visit, museummilefestival.org.

Acompáñanos en El Museo durante Museo Mile Festival y disfruta de un espectáculo por Calpulli Mexican Dance Company, música inspirada en el funk por DJ Mosco, y talleres de arte para toda la familia!

SOBRE CALPULLI MEXICAN DANCE COMPANY
Calpulli celebra e interpreta la rica tradición del baile Mexicano tomando en cuenta la diversa historia cultural del país. El repertorio fresco y vital le rinde honor al pasado de México y a la expresión Mexicano-Americana en los Estados Unidos.

SOBRE DJ MOSCO
Nacido en la ciudad de México, desde muy joven Mosco se vio fascinado por la habilidad que tenían los  DJ de hacer  la gente bailar al ritmo de la Salsa y la Cumbia en grandes sonidos. En los 90’s descubrió la música electrónica dance durante los “raves”, experiencia que llevo a que Mosco comprara su equipo de DJ y aprendiera por si mismo a “beat-match” mientras vivía en una casa-bote en San Francisco, CA. Veinte años mas tarde Mosco todavía colecciona discos de vinyl de todas partes del mundo. Sus DJ sets son tan eléctricos como la ciudad de Nueva York ósea que preparase para bailar al ritmo de sonidos latinos, funk, soul, house, disco y mas!

MUSEOS PARTICIPANTES: The Africa Center; the Museum of the City of New York; The Jewish Museum, Cooper-Hewitt, National Design Museum, Smithsonian Institution; National Academy Museum and School of Fine Arts; The Solomon R. Guggenheim Museum; Neue Galerie New York; and The Metropolitan Museum of Art.

Para mas información, visita, museummilefestival.org.

June 9, 2015
, , ,