DÍA DE MUERTOS EN EL BARRIO

Saturday, October 29, 2022 @ 1:00 pm - 5:00 pm EDT

Celebrate México’s beloved 3,000-year-old tradition commemorating friends and relatives who have passed away with El Museo del Barrio! This year, we are presenting a series of live performances, art-making workshops, a special altar, photo booth, and more! ¡Celebra con El Museo del Barrio la tradición mexicana de más de 3000 años que conmemora a amigos y familiares que han fallecido. ¡Este año, presentamos una serie de espectáculos musicales en vivo, talleres de arte, un altar especial, una cabina de fotos y más!

FREE, In-person at La Placita at La Marqueta (116th Street and Park Avenue)
Pre-registration is suggested. | To RSVP, click here.

Procession | Procesion
CALAVARAS CALLEJERAS WITH ATL TLACHINOLLI
12:30pm | Departing from 116th St. and 3rd Ave.
The celebration kicks off with a lively procession around the neighborhood led by indigenous dance group Atl Tlachinolli. La celebración comienza con una animada procesión en el vecindario encabezada por el grupo indígena Atl Tlachinolli.

Altar | Altar
CELEBRATION OF LIFE BY ARTIST SANDRA PEREZ
1-5pm | La Placita at 116th St. and Park Ave.
Artist Sandra Perez presents a special altar in honor of loved ones who have passed away. We invite you to bring photos or small objects to place on the ofrenda and share reflections on the pared del recuerdoLa artista Sandra Pérez presenta un altar especial en honor a los seres queridos que han fallecido. Los invitamos a traer fotos u objetos pequeños para colocar en la ofrenda y compartir reflexiones sobre la pared del recuerdo.

Musical Performances | Espectacúlos musicales
MUSICA VIVA!
1-5pm | La Placita at 116th St. and Park Ave.
Enjoy a series of musical performances throughout the day by Atl Tlachinolli, Mazarte Mexican Dance Company, Escuela de Mariachi Angeles de NY, Doraliz, and Danza de los Diablos. Disfruta de una serie de espectáculos musicales por Atl Tlachinolli, Danza Mexicana Mazarte, Escuela de Mariachi Angeles de NY, Doraliz, y Danza de los Diablos.

Art-Making Workshop | Taller de Arte
MAKING ARTE! FLORES Y CORONAS
1-4:30 pm | La Placita at 116th St. and Park Ave.
Learn how to create a festive crown or garland of cempazúchil (marigold) flowers using colorful tissue paper. Aprende a crear una corona o guirnalda festiva de flores de cempazúchil (caléndula) usando papel de seda de colores.

Art-Making Workshop | Taller de Arte
MAKING ARTE! PAPER ‘SUGAR SKULLS’
1-4:30 pm | La Placita at 116th St. and Park Ave.
Memorialize an ancestor or loved one and create a ‘sugar skull’ using cardstock and colorful decorative materials. Conmemora a un antepasado o un ser querido y crea una ‘calavera de azúcar’ usando cartulina y materiales decorativos coloridos.

Face Painting | Pintando Caritas
MI CARA CALACA
1-4:30pm | La Placita at 116th St. and Park Ave.
¡Píntate! Stop by and have your face painted to match the beautiful calacas that surround you. For children age 12 and under, and first come, first served. ¡Píntate! Visítanos para pintarte la cara como las hermosas calacas que te rodean. Para niños 12 años y menor, y por orden de llegada.

Outdoor Library | Biblioteca al aire libre
STREET LAB OUTDOOR LIBRARY
1-5pm | 115th St. and Park Ave.
Join Uptown Grand Central for an afternoon of Day of the Dead-themed children’s books and storytelling. Weather permitting. Únase a Uptown Grand Central para una tarde de cuentos y libros infantiles con el tema del Día de Muertos. Clima permitiendo.

Photobooth | Cabina de Fotos
SAY CHEESE!
1-5pm | La Placita at 116th St. and Park Ave.
Take a photo with La Catrina and commemorate your Día de Muertos moment with family and friends. Conmemora tu momento de Día de Muertos junto a tus familiares y amigos en nuestra cabina de fotos.

Saturday, October 29, 2022

LA MARQUETA