UPTOWN BOUNCE: Summer of ’69

Wednesday, July 24, 2019 @ 6:00 pm - 9:00 pm EDT

Uptown Bounce kicks off at El Museo del Barrio with an ode to the Summer of 1969!  Join us for an evening of music, art-making workshops, and more. ¡Uptown Bounce comienza en El Museo del Barrio con una oda al verano de 1969! Únete a nosotros para una tarde de música, talleres de arte, y más.

FREE ADMISSION | TO, RSVP click here.

Exhibition | Exhibición
CULTURE AND THE PEOPLE: El Museo del Barrio, 1969-2019
6:00 – 9:00pm, Las Galerías
In celebration of our 50th anniversary, Culture and the People: El Museo del Barrio, 1969-2019 reflects on the institution’s activist origins and role as a cultural and educational organization dedicated to Puerto Rican, Latinx and Latin American art and culture. The two-part exhibition features selections from the Permanent Collection, and an institutional timeline, including rare archival materials. Both parts are on view through September 29. En el marco de la celebración de nuestro 50 aniversario la exhibición dividida en dos partes, Culture and the People: El Museo del Barrio, 1969-2019, refleja los orígenes activistas de labinstitución y el rol como una organización cultural y educacional dedicada al arte y la cultura Puertorriqueña, Latina, y Latinoamericana. La exhibición destaca unabselección de la Colección Permanente, y una cronología institucional, incluyendo materiales de archivo. Ambas partes estarán abiertas hasta el 29 de septiembre.

Walking Tour | Tour a pie
Mapping Resistance: The Young Lords in El Barrio
6:00 – 6:45pm, El Barrio

As part of El Museo del Barrio’s partnership with artist Miguel Luciano, the museum is delighted to offer a walking tour of his public art project featuring the work of Hiram Maristany, the official photographer of the Young Lords Party. The tour will highlight the works on view on 111thStreet, between Madison Avenue and 3rdAvenue, and will require walking to site. Tour will be in English and will meet in El Museo’s Lobby. Como parte de la asociación de El Museo del Barrio con el artista Miguel Luciano, el museo se complace en ofrecer un recorrido a pie de su proyecto de arte público con la obra de Hiram Maristany, el fotógrafo oficial del partido de los Young Lords. El recorrido resaltará las obras exhibidas en 111th Street, entre Madison Avenue y 3rd Avenue, y requerirá caminar hasta el sitio. El tour será en inglés, y el punto de encuentro será el vestíbulo de El Museo del Barrio.

Music | Música
Ritmos Latinx by DJ Brian Martinez
6:00 – 6:45pm, El Cafe

Guided Tour | Tour Guiado
Culture and the People: El Museo del Barrio, 1969-2019
6:30 – 6:50pm, Las Galerías

Join us for a guided tour of our 50thanniversary exhibition led by our Curator Susanna Temkin. Únase a nosotros para una visita guiada de la exposición del 50 aniversario de El Museo del Barrio dirigida por nuestra curadora Susanna Temkin.

Art-Making Workshop  | Taller de Arte
Mini-Vinyl Records
6:30 – 8:30pm, Lobby
Enjoy un verano en Nuevayol with El Museo’s Education department! Commemorating Latin soul rhythms, stop by and decorate your own mini vinyl records, inspired by classic album covers of boogaloo, cha cha cha, mambo and salsa. Disfruta de un verano en Nuevayol con el departamento de Educación de El Museo! Conmemorando los ritmos SOUL Latinos, pasa y decora tu propio mini-disco de vinyl, inspirado en las portadas clásicas de la música boogaloo, cha cha cha, mambo y salsa.

Games  | Juegos
CAPICU: Dominos en La Plaza
6:30 – 8:30pm, Courtyard
Join us for a game of 300 or 500, while enjoying the warm breeze and Caribbean sounds. Cervezas will be sold at El Café.

Live Musical Performance | Espectaculo de Música en Vivo
The Victor Santos Band
7:15 – 8:00pm, El Cafe

Music | Música
Ritmos Latinx by DJ Brian Martinez
8:00 – 9:00pm, El Cafe

ABOUT UPTOWN BOUNCE
Join El Museo del Barrio and the Museum of the City of New York for our FREE summer block party series. In its fourth year, and held on four consecutive Wednesdays, visitors are invited to stop by and dance to music by local New York City DJs, explore our art exhibitions through gallery talks and tours, participate in art-making workshops, and more. Food and drinks are available for sale. Únete a El Museo del Barrio y el Museo de la Ciudad de Nueva York para nuestra serie de verano GRATIS de fiestas al aire libre. En su cuarto ano, y durante cuatro miércoles consecutivos, están invitados a bailar a la música de DJs de Nueva York, explorar nuestras exhibiciones de arte a través de charlas y tours, participar en talleres de arte, y más. Comidas y bebidas estarán disponibles a la venta.

Wednesday, July 24, 2019
Event Categories: