Become a Member
Like us on Facebook  View our photos on Instagram  Follow us on Twitter  View our photos on flickr  View our videos on YouTube

SUPER SÁBADO: Día de los Muertos

October 17, 2015 @ 12:00 pm - 5:00 pm

October

Celebrate Mexico’s beloved 3,000 year-old tradition that commemorates friends and relatives who have passed away, with face painting, artmaking, a dance performance, and more. ¡Celebra la tradición mexicana que cuenta con más de 3,000 años de historia con talleres de arte, caras pintadas, un espectáculo de danza y mucho más!

Installation | Instalación
TREE OF LIFE: Celebrando la vida
Enjoy or Día de los Muertos altar by artist Cievel Xicohtencatl. Disfruta de nuestro altar del Día de los Muertos, creado por la artista Cievel Xicohtencatl.

Family Resources | Recursos para las Familias
ARTEXPLORERS FAMILY CORNER
12:00pm-3:00pm, Lobby
Familias, stop by and pick up an activity card and explore objects related to our current exhibition. Familias, pasen a buscar tarjetas de actividades y exploren objetos relacionados con la exhibición.

Procession | Procesión
CALAVERAS CALLEJERAS
11:00am – 12:00pm, Central Park
Join us on a musical procession from Central Park’s Dana Discovery Center at 110th Street to El Museo led by dancers from Mazarte and musicians from Jarana Beat! Acompáñanos en una procesión musical desde del Dana Discovery Center en Central Park (Calle 110) hasta El Museo, liderado por Mazarte, y músicos de Jarana Beat.

Art Making Workshop | Taller de Arte
MANOS A LA OBRA
12:00pm – 3:00pm, El Taller
Create your own ofrenda (offering) dedicated to someone special for our community altar! Crea tu propia ofrenda y dedícasela a alguien especial en nuestro altar comunitario.

Face painting | Pintura de Caras
MI CARA CALACA
12:00pm – 3:00pm, Black Box Theater

¡Pintate! Stop by and have your face painted to match the fabulous calacas that surround you. Children ages 12 and under. ¡Pintate! Disfruta de la divertida actividad para niños en la cual pintamos sus caras como las maravillosas calacas típicas a la celebración del Dia de los Muertos! Para niños menores de 12 años.

Storytelling | Lectura de Cuentos
COLORIN COLORADO…with Marilyn Castillo
12:00pm & 2:00pm, El Café

Learn about Día de los Muertos traditions through songs and stories with artist Marilyn Castillo. Aprende sobre las tradiciones del Día de los Muertos a través de canciones y cuentos con Marilyn Castillo.

Concert | Concierto
CALPULLI MEXICAN DANCE COMPANY
4:00pm – 5:00pm, El Teatro

Enjoy a special concert by the Calpulli Mexican Dance Company, in celebration of the Mexico’s rich dance traditions. En celebración de la enriquecedora tradición de baile Mexicana, disfruta de un concierto especial con Calpulli Mexican Dance Company!

Exhibitions | Exhibiciones
RODRIGUEZ CALERO: Urban Martyrs and Latter Day Santos
11:00am – 6:00pm, Las Galerias
Explore the artistic world of Rodriguez Calero (RoCA), influenced by classical and contemporary elements, including Catholic iconography, and hip-hop street culture. Guest-curated by Alejandro Anreus. Explora el mundo artístico de RoCA, influenciada por elementos clásicos y contemporáneos, como la iconografía Católica, y la cultura del hip-hop. Organizada por Alejandro Anreus.

CUT N’ MIX: Contemporary Collage
This exhibition explores the work of artists experimenting with collage and collage techniques in ways that expand the gestures of cutting paper and mixing various mediums together. La exhibición explora el trabajo de artistas experimentando con collage y técnicas de collage en maneras mas allá de los gestos de cortar papel y la mezcla varios medios.

¡PRESENTE! The Young Lords in New York
As part of a multi-venue exhibition, explore the legacy of the Young Lords, and the relationship between art and activism. In collaboration with the Bronx Museum of Art and the Loisaida Center. Como parte de una exhibición multi-lugar, te invitamos a explorar el legado de los Young Lords, y la relación entre arte y activismo. En colaboración con el Bronx Museum of Art y Loisaida Center.

#CARVINGTHROUGHBORDERS
11:00am-6:00pm, Cuentame Gallery (1st Floor)
The project is a collection of 13 oversized woodblock prints with promigrant messaging commissioned by CultureStrike. Comisionado por CultureStrike, el proyecto es una colección de 13 impresiones echas con bloques de madera con un mensaje pro-migrante.

Illustration by Corey Cavagnolo

October 17, 2015