SUPER SÁBADO: Lines, Shapes, Patterns!

November 21, 2015 @ 12:00 pm - 5:00 pm

Inspired by our current exhibition featuring Rodríguez Calero, create your own unique collage!
¡Inspírate en nuestra exhibición de Rodríguez Calero y crea tu propio collage!

Exhibitions | Exhibiciones
RODRIGUEZ CALERO: Urban Martyrs and Latter Day Santos
11:00am – 6:00pm, Las Galerias
Explore the artistic world of Rodriguez Calero (RoCA), influenced by classical and contemporary elements, including Catholic iconography, and hip-hop street culture. Guest-curated by Alejandro Anreus.
Explora el mundo artístico de RoCA, influenciada por elementos clásicos y contemporáneos, como la iconografía Católica, y la cultura del hip-hop. Organizada por Alejandro Anreus.

CUT N’ MIX: Contemporary Collage
This exhibition explores the work of artists experimenting with collage and collage techniques in ways that expand the gestures of cutting paper and mixing various mediums together.
La exhibición explora el trabajo de artistas experimentando con collage y técnicas de collage en maneras que van mas allá de los gestos de cortar papel y la mezclar medios.

¡PRESENTE! The Young Lords in New York
As part of a multi-venue exhibition, explore the legacy of the Young Lords, and the relationship between art and activism. In collaboration with the Bronx Museum of Art and the Loisaida Center.
Como parte de una exhibición multi-local, te invitamos a explorar el legado de los Young Lords, y la relación entre arte y activismo. En colaboración con el Bronx Museum of Art y Loisaida Center.

#CARVINGTHROUGHBORDERS
11:00am-6:00pm, Cuentame Gallery (1st Floor)
The project is a collection of 13 oversized woodblock prints with pro‐migrant messaging commissioned by CultureStrike.
Comisionado por CultureStrike, el proyecto es una colección de 13 impresiones echas con bloques de madera con un mensaje pro-migrante.

Family Resources | Recursos para las Familias
ARTEXPLORERS FAMILY CORNER
12:00pm-3:00pm, Lobby
Familias, stop by and pick up an activity card and explore objects related to our current exhibition.
Familias, pasen a buscar tarjetas de actividades y exploren objetos relacionados con la exhibición.

Guided Visit | Visita Guiada
FAMILY TOURS
1:30pm + 2:30pm, Lobby
Join us for an interactive guided visit (30 min) of our current exhibitions! Be sure to pick up an activity card to continue exploring Las Galerías. Space is limited.
¡Acompáñanos durante una visita guiada interactiva (30 min.)! Recoge una tarjeta educativa para seguir explorando las exhibiciones. Espacio limitado.

Art Making Workshop | Taller de Arte
MANOS A LA OBRA
12:00pm – 3:00pm, El Taller
Design your own cuisine in 3D collage by fusing different foods from various cultures, and recipe card to share with friends! In partnership with the Children’s Museum of Manhattan.
Mezcla diferentes comidas de varias culturas, y crea tu propia cocina en collage 3D, y receta para compartir con amigos! En colaboración con el Children’s Museum of Manhattan.

Storytelling | Lectura de Cuentos
COLORIN COLORADO… with Frida Larios
12:00pm & 2:00pm, El Café
Learn a new language! Join artist Frida Larios as she shares The Village that was Buried by an Erupting Volcano, a trilingual story about the Mayas in Spanish, English and her own New Maya Language System, followed by a hands-on interpretation workshop
¡Aprende una nueva lengua! La artista Frida Larios compartirá su cuento trilingüe sobre los Mayas, The Village that was Buried by an Erupting Volcano, en español, inglés y su propio New Maya Language System, seguido de un taller interpretivo.

Movement Workshop | Taller de Movimiento
Hip Hop with KR3TS
1:00pm + 3:00pm, Black Box Theater
Bop your head and move to hip-hop beats with award-winning choreographer and dancer Violeta Galagarza and KR3TS, an organization that provides positive alternatives for today’s youth.
Mueve la cabeza y el cuerpo al ritmo de hip hop con la galardonada coreógrafa y bailarina Violeta Galagarza y KR3TS, una organización que proporciona alternativas positivas a la juventud de hoy.

Meet-and-Greet | En Cuentro
LIVE @LA TIENDA: Rodriguez Calero
2:00pm-3:30pm, La Tienda
Stop by for a special meet-and-greet and catalogue signing with featured exhibition artist Rodríguez Calero (RoCA)! As one of the most highly regarded Nuyorican artists of her time, and a part of El Museo’s Women Series, Rodríguez Calero forges her powerful and unique style to create vibrant and multilayered canvases that defy easy categorization.
Acompáñanos en un encuentro especial con Rodríguez Calero (RoCA), cuya obra se exhibe en nuestras Galerías. Una de las artistas nuyorriqueñas más aclamadas de su tiempo y parte de la Serie de Mujeres Artistas de El Museo, Rodríguez Calero forja su estilo poderoso y único para crear obras vibrantes que desafían una fácil clasificación.

Concert | Concierto
Bobby Sanabria & Ascensión
4:00pm – 5:00pm, El Teatro
With a remarkable blend of energy and artistry, Latin jazz superstar percussionist, composer, and bandleader Bobby Sanabria and his nonet Ascensión explore Latin jazz with lively, rhythm-driven dance music. In collaboration with Carnegie Hall’s Neighborhood Concerts, a program of the Weill Music Institute.
Con una increíble mezcla de energía y arte, el percusionista súper-estrella de Latin Jazz, compositor y líder de la banda, Bobby Sanabria y su grupo Ascensión exploran el jazz Latino con animada música de baile. En colaboración con Carnegie Hall’s Neighborhood Concerts, un programa del Weill Music Institute.

Illustration by Corey Cavagnolo

November 21, 2015