Super Sábado: The Bronx

Saturday, April 21, 2018 @ 11:00 am - 4:00 pm EDT

Super Sábado is coming to the Bronx! In celebration of the exhibition REVIVAL: Contemporary Pattern & Decoration, join us for a fun-filled family day of art-making workshops, Early Birds (special program for families with children on the autism spectrum), and a performance by Enerolisa Nuñez y Grupo de Salve, directly from the Dominican Republic. Afterwards, the celebration continues with more art making, music and more! FREE ADMISSION. To RSVP, click here.

¡Super Sábado viene al Bronx! En celebración de la exposición REVIVAL: Contemporary Pattern & Decoration, únete con El Museo para un día lleno de diversión con la familia.¡Habrá talleres de arte, Early Birds (programa especial para familias con niños en el espectro autista), y un concierto por Enerolisa Nuñez y su Grupo Salve, directamente de la República Dominicana. ¡Inmediatamente después continuamos la celebración con más arte, música, y más! ENTRADA GRATIS. Para reservar su espacio, haga clic aquí.

Accessibility Program/ Programa de Accesibilidad
SÚPER SÁBADO EARLY BIRDS
10:00am – 11:00am
We invite families with children on the autism spectrum to comfortably explore the Longwood Art Gallery @ Hostos before it opens to the public through sensory-guided gallery visits and hands-on workshops. Recommended for kids ages 5-12 years old. Siblings welcome! Super Sábado Early Birds is made possible thanks to the generous support of TD Bank. To RSVP, click hereInvitamos a las familias con niños en el espectro de autismo a explorar el Longwood Art Gallery @ Hostos, antes que abra al público en general, a través de visitas guiadas sensoriales y talleres de manualidades. Recomendado para niños entre 5 y 12 años. ¡Hermanos son bienvenidos! Super Sábado Early Birds es posible gracias a el generoso apoyo de TD Bank. Para RSVP, hacer clic aquí.

Workshop/ Taller
LINCOLN CENTER EDUCATION PRE-CONCERT WORKSHOP
10:30am – 11:30am

Concert/ Concierto
LINCOLN CENTER EDUCATION PRESENTS ENEROLISA NUÑEZ Y GRUPO DE SALVE
11:30am – 12:30pm, Repertory Theater
Hailing from Mata Los Indios, Villa Mella, Enerolisa Núñez & Grupo de Salve promotes the great Maroon traditions that influence the popular music of the Dominican Republic. To RSVP, click here. Desde Mata Los Indios, Villa Mella, Enerolisa Núñez y Grup de Salve traen sus tradiciones de Maroon que han influenciado music popular de la Republica Dominicana. Para RSVP, haga cliq aquí.

Art-Making Workshop/ Taller de Arte
MANOS A LA OBRA
12:00pm – 3:00pm, Galleries
Join us for some self-reflection and learn more about yourself through creating your own self-portrait. Unete con nosotros para un poco de auto reflexión. Aprende mas de usted mismo mientras creas tu propio auto retrato.

Storytelling/ Cuentos
ISLANDBORN
1:00pm, Galleries
Enjoy the magical world of storytelling and see how stories come to life with El Museo’s in-house storytellers. Disfruta del mundo mágico de cuentos, y ve como se convierten en realidad con un cuentista de El Museo.

Guided Tour/ Tour Guiado
FAMILY TOURS
2:00pm, Galleries
Learn more about the REVIVAL exhibition through our guided tour (30 min./bilingual). Space is limited. Aprende más sobre la exhibición REVIVAL a través de un tour guiado (30 min./bilingüe). Espacio limitado.

In partnership with:

Saturday, April 21, 2018