SUPER SÁBADO: Carnaval!

February 20 @ 11:00 am - 5:00 pm

Carnaval

Grab your máscaras and celebrate the Caribbean and Latin American tradition of Carnaval with music, dance, and art-making + join us for a special appearance by Nickelodeon’s and NYC Family Ambassador Dora The Explorer!
Agarra tus máscaras y celebra la tradición del Caribe y Latinoamérica, carnaval, con música, baile y arte + acompañanos mientras Dora The Explorer de Nickelodeon & la embajadora de familia de NYC vista El Museo!

Exhibitions | Exhibiciónes
THE ILLUSIVE EYE
On View Through May 21, 2016
11:00am – 6:00pm, Las Galerías
The exhibition, curated by Jorge Daniel Veneciano, El Museo’s Executive Director, presents an international survey of Op and Kinetic art featuring major artists from eighteen countries in Latin America and beyond.
La exibición curada por Jorge Daniel Veneciano, Director Ejecutivo de El Museo, presenta un estudio internacional de arte óptico y cinético. La muestra cuenta con artistas de dieciocho países en América Latina y el mundo!

FIGURE AND FORM: Recent Acquisitions to the Permanent Collection
On view through December 4, 2016
11:00am – 6:00pm, Las Galerías
Explore El Museo’s recent acquisitions to its permanent collection through this multi-media exhibition that highlights the iconic presence of the human form in various ways.
Explora las recientes adquisiciones a la colección permanente de El Museo a través de esta exhibición multimedia que destaca la presencia icónica de la forma humana en varias maneras.

Meet and Greet | Encuentro
DORA @ElMuseo
11:00am – 12:30pm, El Café
Join us for a special appearance by Nickelodeon’s and NYC Family Ambassador Dora The Explorer! Dora will be available for photos and autographs in El Café. Space is limited and will be admitted on a first-come first-serve basis.
Acompañanos a celebrar Super Sábado con Nickelodeon’s y NYC Family Ambassador Dora The Explorer! Dora estará en el café para tomarse fotografías y firmar autógrafos. Espacio limitado y serán admitido por orden de llegada.

Family Resources | Recursos para las Familias
ARTEXPLORERS FAMILY CORNER
12:00pm – 3:00pm, Lobby
Familias, stop by and pick up an activity card and explore objects related to our current exhibition.
Familias, pasen a buscar tarjetas de actividades y exploren objetos relacionados con la exhibición.

Storytelling | Lectura de Cuentos
COLORÍN COLORADO… with Something Positive Inc.
12:00pm + 2:00pm, Blackbox Theater
Celebrate Trinidadian Carnaval with characters Jab Molassie and Dame Lorraine from the story “Come Dance with Me” and dance along in the festive procession!
Celebra Carnaval de Trindad con los personajes Jab Molassi y Dame Lorraine del cuento “Come Dance with Me” y luego baila en una procesión festiva!

Art-Making Workshop | Taller de Arte
MANOS A LA OBRA
12:00pm – 3:00pm, El Taller
Create your own colorful vejigante mask to wear during the Carnaval celebration!
¡Crea tu propia colorida máscara de vejigante y utilízala durante la celebración de Carnaval!

Movement Workshop | Taller de Movimiento
EL PALENQUE
1:00pm + 3:00pm, El Café
Learn traditional dances of El Palenque, the Congo community, with Dancers from Conjunto Nuevo Milenio.
Aprende los bailes tradicionales del Palenque, la comunidad del Congo, con bailarines del Conjunto Nuevo Milenio.

Guided Visit | Visita Guiada
FAMILY TOURS
1:30pm + 2:30pm, Lobby
Join us for an interactive guided visit (30 min) of our current exhibition! Be sure to pick up an activity card to continue exploring Las Galerías. Space is limited.
¡Acompáñanos durante una visita guiada interactiva (30 min.)! Recoge una tarjeta educativa para seguir explorando las exhibiciónes dentro de Las Galerías. Espacio limitado.

Concert | Concierto
NATION BEAT
4:00pm – 5:30pm, El Teatro
El Museo in collaboration with Carnegie Hall’s Neighborhood Concerts present Nation Beat, a 21st-century mashup that plays with infectious energy, seamlessly bridging Brazilian grooves, New Orleans funk, and classic American roots music. The group’s latest album, Growing Stone, which the band calls “an album for two Americas,” was inspired by Brazilian maracatu drumming, New Orleans second-line rhythms, Appalachian-style bluegrass, funk, rock, and country blues. Carnegie Hall’s Neighborhood Concerts is a program of the Weill Music Institute. Seats are first come, first served. No RSVP required.
El Museo en colaboración con Carnegie Hall’s Neighborhood Concerts presenta Nation Beat, una mezlca musical del siglo 21 y quienes tocan con una energía contagiosa uniendo los estilos del “Brazilian grooves”, New Orleans Funk, y el clásico “American Root”. El album más reciente del grupo, Growing Stone, en el que el grupo llama “el álbum para dos Americas”, fue inspirardo por los tambores maracatu Brasileña , second-line rhythms de New Orleans , bluegrass de los Apalaches, funk, rock, y country blues. Carnegie Hall’s Neighborhood Concerts es un programa del Weill Music Institute. Asientos son por orden de lleganda. No se necesita reservación.

Illustration by Corey Cavagnolo

February 20