SUPER SABADO: Dia de los Muertos Celebration

Saturday, October 21, 2017 @ 11:00 am - 5:00 pm EDT

Celebrate Mexico’s beloved 3,000 year-old tradition that commemorates friends and relatives who have passed away, with face painting, art making, performances and more. ¡Celebra la tradición mexicana de más de 3000 años que conmemora a amigos y familiares que han fallecido con talleres de arte, caras pintadas, un espectáculo de danza y mucho más!

Accessibility Program/ Programa de Accesibilidad
SÚPER SÁBADO EARLY BIRDS
10:00 – 11:00am, Lobby
Families with kids on the learning spectrum can enjoy a sensory-guided gallery visit and hands-on workshop. Recommended for ages 5 to 12. RSVP at access@elmuseo.org. Familias con niños en el espectro de aprendizaje pueden disfrutar de una visita guiada y un taller de arte. Recomendado para edades de 5 a 12. Reserva tu lugar por email a access@elmuseo.org.

Museum Altar/ Altar del Museo
ALTAR: Sueños by Isabella Cruz-Chong
11:00am – 6:00pm, El Café

Family Resources/ Recursos para la Familia
ARTEXPLORERS FAMILY CORNER
12:00pm – 3:00pm, Lobby
Familias, stop by and pick up an activity card and explore objects related to our current exhibition. Familias, pasen a buscar tarjetas de actividades y exploren objetos relacionados a nuestra exhibición actual.

Procession/ Procesión
CALAVERAS CALLEJERAS
11:00am – 12:00pm, Central Park’s Harlem Meer
Join us on a musical procession from the Harlem Meer on 110th St. to El Museo featuring Mariachi Academy of NY, Ballet Folklorico Mexicano de NY and Banda La Grande de NY! ¡Acompáñanos en una procesión musical del Harlem Meer de Central Park hasta El Museo con el Mariachi Academy de NY, Ballet Folklorico Mexicano de NY y Banda La Grande de NY!

Art Making Workshop/ Taller de Arte
MANOS A LA OBRA: Ofrendas
12:00pm – 3:00pm, El Taller
Create an ofrenda (offering) dedicated to someone special using the traditional Mexican technique of repujado (embossment). Crea tu propia ofrenda y dedícasela a alguien especial usando la técnica tradicional mexicana del repujado.

Face painting/ Pintura de Caras
MI CARA CALACA
12:00pm – 3:00pm, Black Box Theater
¡Píntate! Stop by and have your face painted like the fabulous calaveras that surround you. For ages 12 and under. ¡Píntate! Pasa a que te pinten la cara como las fabulosas calacas que te rodean. Para niños menores de 12 años.

Storytelling/ Lectura de Cuentos
COLORIN COLORADO
12:00pm & 2:00pm, El Café
Hear stories about Día de los Muertos traditions from New York to Latin America. Escucha cuentos de las tradiciones en Nueva York hasta América Latina del Día de los Muertos.

Concert/ Concierto
MARIACHI ACADEMY OF NEW YORK
1:00pm – 1:30pm, El Café

Performance/ Espectáculo
CAMINO FLORIDO: Original Work – Polina Porras and Masks – Scarlett Mizraim
4:00pm – 5:00pm, El Café
Journey through the cycles of life through a ‘danza performatica’, inspired by pre-Hispanic rituals. Viaja por los ciclos de la vida a través de una danza performática, inspirado en los rituales prehispánicos.

SUPER SABADO: Dia de los Muertos Celebration is supported by:

Saturday, October 21, 2017