SUPER SÁBADO: ¡Parranda!

December 19, 2015 @ 12:00 pm - 5:00 pm

| Free
December

Las fiestas have arrived at El Museo! Join our parranda and enjoy holiday activities including crown making, storytelling, and a special concert.
¡Las fiestas han llegado a El Museo! Disfruta de un taller de coronas, cuentos y un concierto especial!

Exhibitions | Exhibiciones
RODRIGUEZ CALERO: Urban Martyrs and Latter Day Santos- LAST CHANCE!
11:00am – 6:00pm, Las Galerias
Explore the artistic world of Rodriguez Calero (RoCA), influenced by classical and contemporary elements, including Catholic iconography, and hip-hop street culture. Guest-curated by Alejandro Anreus.
Explora el mundo artístico de RoCA, influenciada por elementos clásicos y contemporáneos, como la iconografía Católica, y la cultura del hip-hop. Organizada por Alejandro Anreus.

NAVIDEÑO: Three Kings and Nativities from El Museo’s Permanent Collection
On view through January 8, 2016
11:00am – 6:00pm, Las Galerias
This special exhibition highlights some of the Three Kings and Nativity-related objects from El Museo’s permanent collection, as well as posters, and contemporary works of art.
Esta exhibición especial destaca las obras de la colección permanente de El Museo que están relacionadas con los Tres Reyes Magos y Natividad. También, se exhibirán posters y obras contemporáneas.

HOMENAJE: A Traveling Exhibit Honoring Our Puerto Rican and Nuyorican Heroes
11:00am – 6:00pm, El Cafe
On view through January 9, 2016
Enjoy a special exhibition that honors our Puerto Rican and Nuyorican heroes. Made up of black and white photographs, each portrait tells the stories of these leaders, reminding us of their legacy for generations to come.
Disfruta de una exhibición especial que honra nuestros héroes Puertorriqueños y Nuyorican. Compuesto de fotografías en blanco y negro, cada retrato nos cuenta la historia de estos líderes y nos recuerda sobre el legado para futuras generaciones.

#CARVINGTHROUGHBORDERS
On view through January 9, 2106
11:00am-6:00pm, Cuentame Gallery (1st Floor)
The project is a collection of 13 oversized woodblock prints with pro-migrant messaging commissioned by CultureStrike.
Comisionado por CultureStrike, el proyecto es una colección de 13 impresiones echas con bloques de madera con un mensaje pro-migrants.

Family Resources | Recursos para las Familias
ARTEXPLORERS FAMILY CORNER
12:00pm-3:00pm, Lobby
Familias, stop by and pick up an activity card and explore objects related to our current exhibition.
Familias, pasen a buscar tarjetas de actividades y exploren objetos relacionados con la exhibición.

Book Drive | Campaña de Donación de Libros
LITERACY ACROSS HARLEM
Coat Check
12:00pm-1:00pm
We love books! In support of Total Equity Now’s Fourth Annual Holiday Book Drive, drop off your new and like-new books at El Museo to benefit children and families in Harlem.
Amamos los libros! En apoyo a Total Equity Now, deje sus libros nuevos y casi-nuevos en El Museo en beneficio de niños y familias de El Barrio.

Storytelling | Lectura de Cuentos
COLORÍN COLORADO…with Andrea Enriquez and Meagan Van Ahn
12:00pm + 2:00pm, Black Box Theater
From eating tamales and hanging festive ornaments on the Christmas tree, to spending time with familia and lighting the menorah, join us for heart-warming stories and songs about family holiday traditions.
Desde comiendo tamales y colgando ornamentos festivos en el árbol de Navidad, a pasando tiempo con la familia y prendiendo la ‘menorah,’ únete a nosotros para cuentos sobre tradiciones festivas para toda la familia.

Art-Making Workshop | Taller de Arte
MANOS A LA OBRA
12:00pm – 3:00pm, El Taller
Create your own festive crown and become an honorary king or queen!
Crea tu propia corona festiva y conviertete en un rey o reina honoraria!

Fair | Feria
WINTER MARKET
12:00pm-3:00pm, El Cafe
Pick-up gifts for the whole family by artists from the Puerto Rican Institute for the Development of the Arts (PRIDA), Laurie & Sons and Hecho en Harlem.
Encuentra obsequios para toda la familia de artistas del Instituto Puertorriqueño para el Desarrollo de las Artes (PRIDA), Laurie & Sons y Hecho en Harlem.

Private sale | Venta privada
EL ‘TRUNKSHOW’
12:00pm-4:00pm, La Tienda
Stop by La Tienda for a unique opportunity to meet los artistas and purchase their products, including Pablo Valencia (jewelry), Diana Santamaria (books), and Karen Slotnik (handicrafts).
Pasa por La Tienda para una oportunidad única de conocer a los artistas y adquirir sus productos incluyendo Pablo Valencia (joyeria), Diana Santamaria (libros), y Karen Slotnik (artesanias).

Live Music | Musica en Vivo
BOMBAYO
1:00pm-1:45pm, El Cafe
Join BombaYo for a lively parranda to celebrate the holiday season!
Te invitamos a una divertida parranda en celebración de las fiestas con BombaYo!

Guided Visit | Visita Guiada
FAMILY TOURS
1:30pm + 2:30pm, Lobby
Join us for an interactive guided visit (30 min) of our current exhibitions! Be sure to pick up an activity card to continue exploring Las Galerías. Space is limited.
¡Acompáñanos durante una visita guiada interactiva (30 min.)! Recoge una tarjeta educativa para seguir explorando las exhibiciones. Espacio limitado.

Concert | Concierto
FOURTH ANNUAL EL SISTEMA NY/NJ SHOWCASE
4:00pm-5:30pm, El Teatro
Enjoy a performance by members of El Sistema NY/NJ, a network of local initiatives inspired by the world-renowned Venezuelan music program that transforms young people’s lives through music.  Share in the holiday spirit and sing along with family and friends in this afternoon of wonderful carols!
Disfruta de un programa presentado por los miembros de la orquesta El Sistema NY/NJ, un grupo de iniciativas locales inspiradas del reconocido programa musical de Venezuela en el cual se transforman las vidas de los jóvenes a través de la música. Comparte el espiritu de las fiestas durante una tarde de villancicos con familia y amigos!

Illustration by Corey Cavagnolo

December 19, 2015