Become a Member
Like us on Facebook  View our photos on Instagram  Follow us on Twitter  View our photos on flickr  View our videos on YouTube

SUPER SÁBADO: Parranda!

December 20, 2014 @ 12:00 pm - 5:30 pm

CRZ3695_3kings960x360

Celebrate las fiestas with El Museo! Join our parranda and enjoy holiday activities including crown-making and storytelling.
Celebra las fiestas con El Museo! Disfruta de un taller de fabricar coronas, cuentos, y un concierto especial por El Sistema NY/NJ.

Exhibitions on-view / Exhibiciónes
11:00am – 6:00pm, Las Galerías
MARISOL: Sculptures and Works on Paper

Check out Marisol’s first museum retrospective in New York City, featuring 30 works—both sculptures and works on paper from 1955 to 1998. Themes include women’s roles, Native Americans, art history, and more.
Te invitamos a visitar la primera retrospectiva de Marisol dentro de un museo en
Nueva York, en la cual presentamos 30 obras – esculturas y obras en papel ejecutadas entre los años 1955 y 1998. Los mayores temas explorados en la exposición serán, los roles de la mujer, los indigenas de América, la historia del arte, entre otros.

PLAYING WITH FIRE: Political Interventions, Dissident Acts, and Mischievous Actions
Guest curated by multidisciplinary artist Nicolás Dumit Estévez, the works, drawn from El Museo’s Permanent Collection, target colonialism, imperialism, urban neglect, and cultural hegemony with a vast array of weapons, including irreverence and humor.
Organizada por el reconocido artista multidisciplinario, Nicolás Dumit Estévez, la exhibición, basada en nuestra Colección Permanente, se enfoca en colonialismo, imperialismo, negligencia urbana, y hegemonía cultural con varias armas, incluyendo la irreverencia, y el humor.

Family Resources/ Recursos para las Familias
ARTEXPLORERS FAMILY CORNER
12:00pm-3:00pm, Lobby
Familias, stop by and pick up activity cards to help you and your loved ones explore themes and objects inspired by our collection in Las Galerías.
Familias, los invitamos a visitar nuestra esquina familiar “arteXplorers” adonde encontraran tarjetas informativas y podrán explorar temas y objetos sobre la exhibición.

Concert / Concierto
BOMBAYO
1:00pm-1:45pm, Lobby
Join BombaYo for a lively parranda to celebrate the holiday season!
Te invitamos a celebras las fiestas y parrandear con BombaYo!

Fair / Feria
WINTER MARKET
12:00pm – 3:00pm, El Café
Pick-up gifts for the whole family from local artists and shops in El Barrio, featuring the Puerto Rican Institute for the Development of the Arts (PRIDA).
Encuentra obsequios para toda la familia de artesanos locales y tiendas de El Barrio, incluyendo PRIDA (Instituto Puertorriqueño para el Desarrollo de las Artes).

Art Making Workshop / Taller de Arte
MANOS A LA OBRA
12:00pm – 3:00pm, El Taller
Create your own festive crown and become an honorary king or queen!
Crea tu propia corona festiva y conviertete en un rey o reina honoraria!

Storytelling / Lectura de Cuentos
COLORIN COLORADO…with Mary Ann Bonet
12:00pm & 2:00pm, Black Box Theater
Join us for an afternoon of storytelling with Mary Ann Bonet celebrating Three Kings Day traditions.
Te invitamos a disfrutar de cuentos sobre las tradiciones de el Día de los Reyes con Mary Ann Bonet!

Concert / Concierto
THIRD ANNUAL EL SISTEMA NY/NJ SHOWCASE
4:00pm – 5:30pm, El Teatro
Enjoy an orchestral performance by members of El Sistema NY/NJ, a network of local initiatives inspired by the world-renowned Venezuelan music program that transforms young people’s lives through music.  Share in the holiday spirit and sing along with family and friends in this afternoon of wonderful carols!
Disfruta de un programa presentado por los miembros de la orquesta El Sistema NY/NJ, un grupo de iniciativas locales inspiradas del reconocido programa musical de Venezuela en el cual se transforman las vidas de los jóvenes a través de la música. Comparte el espiritu de las fiestas durante una tarde de villancicos con familia y amigos!

December 20, 2014