Museum Mile Festival @ El Museo

Tuesday, June 12, 2018 @ 6:00 pm - 9:00 pm EDT

Fifth Avenue comes alive during the annual Museum Mile Festival! Stop by El Museo del Barrio during this year’s Museum Mile Festival and dance to music by DJ NEB, enjoy art-making workshops, a performance by the Harbor Performing Arts Academy, and a special performance by Los Pleneros de la 21 celebrating 35 years of bringing bomba y plena to the community! ¡La Quinta Avenida cobra vida durante el Museum Mile Festival ! Pasa por El Museo del Barrio durante el festival para escuchar música de DJ Neb, talleres artísticas para todos, actuación de  Harbor Performing Arts Academy, y una actuación especial de Los Pleneros de la 21 quienes celebran 35 años de proveer bomba y plena a la comunidad.

SCHEDULE
6:00 – 8:30pm – Art-making with Little Orchestra Society | Taller de arte con Little Orchestra Society
6:00 – 7:00pm – Music by DJ NEB | Musica por DJ NEB
6:20 – 6:40pm – Performance by the Harbor Performing Arts Academy | Espectaculo por el Harbor Performing Arts Academy
7:00 – 7:45pm – Performance by Los Pleneros de la 21 | Concierto de Los Pleneros de la 21
7:45 – 9:00pm – DJ NEB
8:30pm – Art-making ends | Taller de arte termina
9:00pm – End of evening | Fin de la noche

ABOUT LITTLE ORCHESTRA SOCIETY
The Little Orchestra Society (LOS) presents live music in ways that inspire and educate audiences of all ages while creating a new model for the 21st-century orchestra that emphasizes connections with the community. LOS has given more than 65 premieres and launched the careers of many major musical talents in its concert programming for adult and family audiences. The Little Orchestra Society (LOS) presenta música en vivo de formas que inspiran y educan a audiencias de todas las edades mientras crean un nuevo modelo para la orquesta del siglo XXI que enfatiza conexiones con comunidad. LOS ha presentado más de 65 estrenos y ha lanzado la carrera de muchos de los principales talentos musicales en su programación de conciertos para el público adulto y familiar.

ABOUT DJ NEB
David Vergel, aka DJ NEB, has entertained as a DJ for over 20 years in nightclubs, festivals, and private events all over NJ, NY, Florida and Spain. NEB is short for Never Ending Beats, a name given to David by a friend while he was DJ’ing one night, because David kept the music going and the crowd dancing all night long! He is especially recognized for providing energetic danceable music in multiple genres, including Latin American music. David Vergel, alias DJ NEB, ha entretenido como DJ por más de 20 años en discotecas, festivales y eventos privados en Nueva Jersey, Nueva York, Florida y España. NEB es la abreviatura de Never Ending Beats, un nombre que a David se le dio un amigo cuando estaba haciendo un DJ una noche, porque David mantuvo la música y la gran multitud bailando toda la noche! Es especialmente reconocido por proporcionar música bailable energética en múltiples géneros.

ABOUT HARBOR PERFORMING ARTS ACADEMY
Boys & Girls Harbor (the Harbor) is a community based organization whose mission is to empower children and their families to become full, productive participants in society through education, cultural enrichment, and social services. Boys & Girls Harbor (the Harbor) es una organización basada en la communidad. La misión es empoderar a los niños y su familias para que sean participantes productivos en la sociedad usando educación, cultura, y servicios socilaes.

ABOUT LOS PLENEROS DE LA 21
Founded in 1983 by National Heritage Fellow, Juan Gutiérrez, Los Pleneros de la 21 (“LP21”) is a non-profit community based organization and music ensemble located in the heart of El Barrio (Spanish Harlem). Los Pleneros de la 21 is dedicated to fostering awareness, appreciation and understanding of the richness and vitality of Puerto Rican artistic traditions of African descent and Creole, as well as to promote their further development. Fundado en 1983 por National Heritage Fellow, Juan Gutiérrez, Los Pleneros de la 21 (“LP21”) es una organización comunitaria sin ánimo de lucro y conjunto de música ubicado en el corazón de El Barrio (Spanish Harlem). Los Pleneros de la 21 están dedicado a fomentar la conciencia, el aprecio y la comprensión de la riqueza y la vitalidad de las tradiciones artísticas puertorriqueñas de ascendencia africana y criolla, así como para promover su desarrollo.

For more info about the Museum Mile Festival, please click here. | Para mas información sober el Museum Mile Festival, haga clic aquí.

This event is made possible with the support of the Lower Manhattan Cultural Council (LMCC):

Tuesday, June 12, 2018
6:00 pm - 9:00 pm EDT