CLUB DE LECTURA EN ESPAÑOL | El país de la canela | William Ospina (Colombia)

April 12, 2017 @ 11:00 am - 1:00 pm

El país de la canela is a novel by Colombian writer William Ospina, published in 2008 by Grupo Editorial Norma and winner of the Rómulo Gallegos Prize the following year. The work is the second of a trilogy of novels on the conquest of the Amazon Rainforest in the sixteenth century, beginning with Ursúa (Alfaguara, 2005) and completed with The Snake Without Eyes (Modadori Colombia, 2012). In the novel, the author engages the reader in the epic story of the invasion and destruction of the Inca empire, the death of their gods, and the trip to the place dreamed of by the protagonists, using the poetic letter of a witness, and written in the style of the chroniclers of the Indies.

For more information please email Zoraida Climent at zcliment@elmuseo.org

+++

El país de la canela es una novela del escritor colombiano William Ospina, publicada en 2008 por el Grupo Editorial Norma y ganadora del Premio Rómulo Gallegos el año siguiente. La obra es la segunda de una trilogía de novelas sobre la conquista del las Amazonas en el siglo XVI, iniciada con Ursúa (Alfaguara, 2005) y finalizada con La serpiente sin ojos (Modadori Colombia, 2012). En la novela, el autor involucra al lector en la épica historia de la invasión y destrucción del imperio incaico, la muerte de sus dioses y el viaje al lugar que soñaron los protagonistas, usando para ello la carta poética de un testigo, escrita a la manera de los cronistas de las Indias.

Para más información, contacte a Zoraida Climent a zcliment@elmuseo.org

April 12, 2017